Prowadzenie firmy to nie tylko podpisywanie nowych umów, ale również utrzymywanie z kontrahentami jak najlepszych stosunków. Święta to idealny czas na to, aby podarować swojemu klientowi jakiś prezent, dzięki czemu poczuje się on z pewnością doceniony, a dalsza współpraca na pewno będzie bardzo owocna. Niektórzy biznesmeni nie mają jednak pomysłu na to, jaki prezent podarować klientowi, dlatego też w takim przypadku warto postawić na coś sprawdzonego takiego jak np. kosze świąteczne. Co na prezent świąteczny dla klientów?
Kosze świąteczne
Obecnie najpopularniejszym pomysłem na prezent dla klienta są kosze świąteczne, które mogą być skomponowane z różnych produktów. Takie kosze najczęściej wypełnione są czekoladkami, słonymi przekąskami, świątecznymi piernikami, kawą, zestawem herbat oraz alkoholem, z którym jednak należy uważać, ponieważ nie wszystkie osoby przepadają za trunkami. Z tego też względu lepiej zakupić kosz pozbawiony alkoholu, pamiętając jednak o tym, aby pozostałe produkty pochodziły z najwyższej półki.
Kartki świąteczne
Świetnym dodatkiem do koszy świątecznych będzie z pewnością kartka świąteczna, którą można w zasadzie wysłać każdemu klientowi, zwłaszcza przy ograniczonym budżecie. Decydując się jednak na zakup świątecznych kartek, warto zadbać o to, aby charakter życzeń był indywidualny. Takie kartki można bez problemu zakupić w każdym sklepie papierniczym, jednak warto postarać się o własny projekt najlepiej z logo firmy.
Voucher lub bilety
Bardzo dobrą alternatywą dla koszy świątecznych są bilety do teatru, opery lub na ważne wydarzenie kulturalne, a także voucher na wizytę w gabinecie odnowy biologicznej. Odrobina rozrywki z pewnością zostanie bardzo dobrze odebrana, ponieważ po ciężkiej pracy nie ma nic lepszego niż odrobina relaksu z dobrą sztuką oraz muzyką. W sytuacji, gdy dany klient stawia przede wszystkim na aktywność fizyczną, to warto mu podarować karnet na siłownię lub do klubu fitness. W takim przypadku kosze świąteczne będą bowiem niepraktyczne.
Firmowe gadżety
Kolejną ciekawą propozycją oprócz koszy świątecznych, kartek oraz voucherów są biurowe gadżety reklamowe takie jak notatniki, długopisy, pióra lub kubki, a także stylowe kalendarze ścienne, książkowe lub trójdzielne. Takie gadżety sprawdzają się idealnie w przypadku dosyć ograniczonego budżetu i można je podarować praktycznie każdemu klientowi.
Elektronika
W przypadku klientów, którzy nie przepadają za słodyczami, kosze świąteczne raczej się nie sprawdzą, dlatego też w takim przypadku warto postawić na elektroniczne gadżety. Najlepiej w tym przypadku sprawdzą się drobne gadżety z logo firmy takie jak np. głośniki Bluetooth, słuchawki, bezprzewodowe myszki do komputera, zewnętrzne dyski twarde, karty pamięci oraz powerbanki. Takie gadżety z pewnością okażą się bardzo przydatne w każdej firmie, a umieszczając na nich firmowe logo, można zapewnić swojej firmie bardzo dobrą reklamę.